Voorbereidingen - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Pamela Reinbergen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Pamela Reinbergen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Pamela

27 Januari 2014 | Nederland, Ermelo

Hoi allemaal,

Bij deze het eerste 'reisverslag' van het grote Ghana-avontuur! Vanaf volgende week zal ik namelijk 14 weken in Ghana verblijven om stage te lopen in een kliniek in (de buurt van) Tamale.

Maandag 3 februari om 10:20 is het zo ver, dan vlieg ik naar Ghana om 's avonds aan te komen in Accra. Ik zal een dag in Accra verblijven om de zee en de stad te bewonderen, geld te wisselen, een busticket te kopen en meer praktische zaken om vervolgens de dag erop met het openbaar vervoer richting Tamale te vertrekken. In Tamale ga ik een verloskundige stage lopen bij een kliniek. Tijdens mijn stageperiode zal ik bij een gastgezin verblijven. Uit hoeveel leden dit gezin bestaat, waar ze precies wonen, of er stroom is en dergelijke is nog een verrassing, ook weet ik nog niet precies hoe de kliniek waar ik naartoe ga er uit ziet. Ik ben erg nieuwsgierig en zie er erg naar uit ondergedompeld te worden in de cultuur :) Via deze weblog houd ik jullie op de hoogte van alles wat ik meemaak.

Maar voor het zover is, eerst de voorbereidingen. Er is tussen alle opdrachten en tentamens van school door erg veel papierwerk (contracten, beursaanvraag, motivatiebrief en meer) en daarnaast een hoop gesprekken, telefoontjes, mailtjes en zelfs een voorbereidingsweekend via de organisatie Ontmoet Afrika aan vooraf gegaan. Maar inmiddels voel ik me toch wel bijna klaar om te gaan. De opdrachten en tentamens zijn achter de rug, de inentingen zitten in mijn arm, de verzekering is geregeld en de inpaklijst ligt klaar. De komende week staan (afscheids)dates met familie en vrienden gepland en daarna ben ik ready to go!

Tot schrijfs,

Pamela

  • 27 Januari 2014 - 18:55

    Sanne:

    Hee Pam!

    Heeel erg veel plezier, het is een fantastisch land!
    Laat die Ghanese baby's maar komen!
    Ik kijk uit naar als je verhalen.

    Xx Sanne

  • 27 Januari 2014 - 20:09

    Marieke:

    Hey nichtje!!!!

    Heel erg veel plezier en succes dat je maar veel kindjes gezond
    op de wereld mag brengen.

    dikke kus Marieke

  • 16 Maart 2014 - 13:49

    Peter:

    Hoi Pamela,

    We hebben wat gemist van je verhaal tot nu toe maar we hebben wél gehoord dat je maag wat ruzie heeft gekregen met (het) eten daar. Vervelend hoor. Ik kan me helemaal niets voorstellen hoe de medische zorg daar is. Vast heeeeeeeeeel on-Nederlands. Ik begreep dat het iets beter gaat maar ook dat het beeld nog wat wisselend is. En dat bellen niet echt heel fijn gaat qua verstaanbaarheid. Ik vond het al erg stoer dat je dit onderneemt maar in deze omstandigheden helemaaaaaaal. Maare.... ook weer niet te stoer he. Ze moeten daar gewoon goed voor je zorgen. Dat zijn ze wel verplicht aan iemand die zelf (ook) veel zorg aan anderen besteedt. Tenminste; als je 16 bevallingen hebt gedaan dan mag ik dat toch zeggen he. Nou joh, sterkte daar, beterschap ook, we denken aan je. De Baasjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ermelo

Pamela

03/02/2014 - 13/05/2014 Tijdens deze periode zal ik in Ghana verblijven om mijn verlosstage te doen. Hoe het precies gaat lopen, waar ik terecht kom, wat ik ga meemaken, wie er op mijn pad komt, wat ik te eten krijg, hoe de voorzieningen zullen zijn, of ik veel zal kunnen bloggen.. Het is allemaal een verrassing! Ik weet zeker dat het een geweldige ervaring gaat worden en ik zie er erg naar uit :) Via deze weblog kunt u zoveel mogelijk het grote avontuur mee volgen.

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 5658

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 13 Mei 2014

Verlosstage in Ghana

Landen bezocht: